Høyskolen i Innlandet

“Trude Bjørlykke Hansen i Reinspikka Suksess går rett på sak og er effektiv. Vi hadde en kort runde med å lufte litt ideer, før hun satte i gang å jobbe. Vi hadde verken tid eller penger til en omfattende prosess, men til tross for at vi relativt raskt kom fram til resultatet, så har vi vært godt fornøyd i etterkant. Her ligger Trudes styrke, å kunne gå raskt inn til kjernen og finne ut hva folk står for.”

Ingeborg Olsdatter Busterud Flagstad, doktorgradstipendiat ved HiNN/UiO, tema grønne endringer i organisasjoner

CEP_logo_org_tekst_neg.png

Design av logo til den årlige Miljøpsykologikonferansen

Logo og navn representerer din bedrift og er som regel de første signalene markedet får hvis de ikke kjenner deg fra før. Det tar bare noen få sekunder å gjøre seg opp et førsteinntrykk.

Gjennom navnet og det visuelle uttrykket sender du ut et budskap. Det er derfor viktig å være bevisst på hva du ønsker å fortelle med din logo. Jobber din logo for deg? Sender din logo ut de riktige signalene?

Det kan noen ganger være utfordrende å være grafisk designer og skulle lage en logo for en bedrift som ikke har tatt standpunkt til egen identitet. Vår oppgave er å stille de riktige spørsmålene, som hjelper deg med å sette ord på det som er ekte, viktig og riktig. Her kommer vår X-faktor til nytte, evnen til å forstå og se bak den ytre fasaden.

Når vi får gleden av å jobbe med bedrifters identitet, er kundenes eierskap til resultatet sentralt – også når prosessen er rask og effektiv. En av hemmelighetene er hvordan vi involverer deg som kunde i prosessen.

De fleste av våre kunder er mindre bedrifter som ikke har de største markedsbudsjettene. Min erfaring er at det er godt mulig å finne gode, proffe løsninger uten at det koster for mye.

Jobben vi gjorde for Høyskolen i Innlandet er et eksempel på et slikt oppdrag. Ingeborg Olsdatter Busterud Flagstad tok kontakt med oss for å få hjelp til å designe en ny logo for Miljøpsykologikonferansen som arrangeres en gang i året. Hun trengte raskt hjelp. I sitatet øverst og nederst på siden kan se hva Ingeborg sier om prosessen, og bildene viser hvordan logoen ble seende ut til slutt.

Kanskje du trenger hjelp til å visualisere identiteten til din bedrift på en tydeligere måte? Og kanskje vil du få mer ut av prosessen en du tror på forhånd.

Ta kontakt med oss og finn ut mer.

“Jeg syns vi kom fram til et morsomt konsept, hvor vi brukte sjablonger for å kunne lage mange av effektene selv. Dette gjorde at vi fikk mer eierskap og kunne holde kostnadene nede. Selve samarbeidsprosessen var morsom, så i tillegg til et resultat vi var svært fornøyd med, er det også et pluss at veien fram dit er fin.”

Ingeborg Olsdatter Busterud Flagstad, doktorgradstipendiat ved HiNN/UiO, tema grønne endringer i organisasjoner

Forrige
Forrige

Viken Fylkeskommune

Neste
Neste

Norsk toppidrett