Identitet, eierskap og gode valg

Jeg vet av egen erfaring hvor utfordrende markedsføring kan være, spesielt for små og nyetablerte virksomheter. Det er lett å miste seg selv i alle velmenende råd fra markedsbyråer og andre med fagekspertise, familie, kollegaer og venner. Ofte gjenspeiler rådene personens egne begrensninger, bekymringer og følelser. Det er ikke alltid disse rådene passer for nettopp deg.

- Hvem skal du høre på?

Jeg vil gjerne hjelpe deg med å finne ut hvordan du skal skille mellom gode og velmenende råd (som selvfølgelig kan være nyttig og god inspirasjon) og det som faktisk er riktig akkurat for deg og din bedrift.

1.    Identitet – “Grunnfjellet” din bedrift står på

Først hjelper jeg deg å finne din bedrifts ekte identitet. Det skal bli ditt trygge “grunnfjellet” som du kan forankre deg i og stå stødig på i din jobb som leder. Og du skal føle at det er ekte og noe du kan stå inne for. Og du skal like det! All markedskommunikasjon skal forankres i dette “grunnfjellet”. Hvis dette ikke er helt på plass, vil markedskommunikasjonen kunne bli utfordrende og unødvendig kostbar over tid.

Kursene og coachingen jeg tilbyr er designet for nettopp å hjelpe deg med dette. Et mål er å lære deg å gjøre mye av jobben selv (hvis du ønsker), samtidig som jeg kan gi deg den støtten du trenger underveis i prosessen.

2.    Bedriftsprofil – Skal gjenspeile identiteten

Når grunnfjellet er på plass kan jeg hjelpe deg å få på plass en bedriftsprofil som gjenspeiler identiteten. Logo, farger, stil og form skal gi deg en god følelse og sende ut signaler som støtter kommunikasjonen til din virksomhet.

3.    Markedstiltak – Nettsider og annen kommunikasjon

Når identitet og bedriftsprofil er på plass har du et godt grunnfjell markedstiltakene kan forankres i. Du skal ha et grunnleggende budskap på plass. Alt ligger nå til rette for at du kan spisse og tilpasse kommunikasjonen i forhold til de menneskene du henvender deg til, og hvilket formål du har med aktiviteten du skal gjøre.

Jeg hjelpe deg med konkrete markedstiltak, med formål å nå fram til dine målgrupper.

Spør meg også om nettside, kampanjer i sosiale medier, brosjyrer, messeutstyr eller lignende. Jeg har mange gode samarbeidspartnere jeg kan sette deg i kontakt med hvis jeg personlig ikke har mulighet til å hjelpe deg på en god måte.

Viktige verdier

Emosjonelle verdier er viktig, derfor legger jeg stor vekt på verdier i min virksomhet. Ekte emosjonelle verdier er knyttet til virksomhetens identitet og gjenspeiles alltid i relasjonen mellom bedrift og kunde. Ekte verdier kommer til uttrykk gjennom handlinger: Hvordan møter vi hverandre på jobb, hva sier vi om arbeidsplassen til andre, hvordan møter vi våre kunder? Gode og ekte emosjonelle verdier kan bli en stor ressurs når man lærer å mestre og forvalte disse.

Jeg vil nevne noen verdiene som er viktige for meg i Reinspikka:

Drivkraft

Drivkraft handler om den naturlige indre og ekte motivasjonen vi alle har inne i oss. Den kraften som blusser opp når noe virkelig engasjerer oss. En bedrift har ikke drivkraft alene. Det er menneskene i bedriften som har drivkraften som motiverer til framdrift og utvikling.

Reinspikka vil hjelpe deg å bli bevisst på hva som er de motiverende drivkreftene til menneskene i din bedrift, og hvordan bruke disse kreftene til å mål.

En viktig drivkraft jeg har i Reinspikka, er å inspirere til ekte og ærlig kommunikasjon, og drive business fra dette ståstedet.

Eierskap

Eierskap handler om å ta bevisste valg, som fører bedriften i den retning du ønsker. Det er lett å miste styringa hvis du ikke har et eierskap til bedriftens verdier, tjenester og budskap. Mange vil forsøke å selge deg produkter og tjenester du ikke trenger, eller som ikke vil bidra til det du ønsker.

Reinspikka har stort fokus på å lære deg som kunde hvordan ta eierskap til valg og beslutninger, hvordan ta mer styring over egen markedsføring for å unngå og kaste bort dyrebare ressurser på kjøp av dyre tjenester som ikke virker.

Ekspansjon

Ekspansjon handler om å vokse og utvikle seg som person og som bedrift. Vi har alle et større potensial enn det vi lever ut. Som bedriftseier/leder har du helt sikkert mer eller mindre klare mål og visjoner.

Ingenting gleder meg mer enn når jeg kan bidra til vekst - når drømmer og visjoner blir til virkelighet.