kontakt oss

Alle våre tjenester er tilgjengelige for bedrifter i hele Norge. Vi har lagt til rette for møter, kurs og webinar gjennom våre digitale plattformer

Reinspikka AS
Postadresse: Kastanjevein 48, N-3026 Drammen
Org.nr: 920 911 560 MVA

Epost: 
suksess@reinspikka.no

Telefon:
+47 90 83 15 43
Vi møter deg gjerne på Skype, telefon eller Messenger

Facebook: 
@reinspikkasuksess
@reinspikkaledreklame
 
Vi har autoinvoice. Faktura sendes til 920911560@autoinvoice.no
 

"Det er DU som er den sentrale drivkraften i bedrifts utvikling. Det er på hvilket grunnlag DU tar beslutninger som vil forme din bedrifts framtid”

trude bjørlykke hansen

Daglig leder og markedsfører i Reinspikka AS

  • 2018 Reinspikka Suksess

    I mai 2018 startet jeg opp selskapet Reinspikka AS. Her tilbyr jeg tjenester innen bedriftsutvikling og markedsføring:

    - Nettkurs i bedriftsutvikling og markedsføring
    - Markedsføring, grafisk design og profilering
    - LED-reklame

    Virksomheten har en forankring i det jeg kaller for «Innenfra & ut metoden» og retter seg mot kunder som ønsker å drive meningsfull og lønnsom business gjennom å forvalte sine ressurser bedre. Den synlige markedskommunikasjonen er resultatet fra en bakenforliggende prosess, der bedriftens eiere/ledere lærer å ta ekte, viktig og riktige valg for å oppnå suksess med egen business.

    Bilde: Daglig leder i Kaizer AS, Trond Kristiansen, sammen med Trude B. Hansen i Reinspikka AS. 

  • 2013 LED-reklame

    Etter 4 år med egen business, fikk jeg tilbud om å jobbe med LED-reklame for to-be-more AS. En litt sliten gründer takket ja.

    Hos to-be-more fikk jeg ansvar for å designe LED-reklame til sponsorer for fotball- og håndballklubber i eliteseriene. Jeg hadde 8 klubber med hver sin sponsorpool å holde styr på og sørge for at alle fikk den visningstiden på LED-banner skjermene langs idrettsbanene som de hadde betalt for. Jeg var spesielt opptatt av å ha en god kommunikasjon med klubbenes sponsorer og at de ble fornøyde med resultatet. Slik endte det med at jeg fikk en fot inn i idrettens verden.

    Bilde: LED-banner reklame for visning på Mjøndalen Fotball sin hjemmearena.

  • 2008 En gründer i magen

    Tiden var inne til å starte egen business med det personlige selskapet Kakoo .Jeg kastet meg ut i et nytt og spennende landskap innen virksomhetsområdet organisasjonsutvikling, strategiprosesser, teamutvikling og coaching.. "Å drive egen business er den heftigste personlige utviklingen man kan ha", brukte jeg å si. I møte med mine kunder fikk jeg anledning til å utvikle alle mine faglige og personlige kvalifikasjoner videre. Å oppleve kundene få en større bevissthet rundt egen virksomhet ga mening, og jeg begynte å utvikle effektive metoder for hvordan få mer integritet og bli tydeligere i sin markedskommunikasjon. I denne perioden hadde jeg kurs for gründere i utviklingsfasen, kunder som LEARN trafikkskole, Opplæringskontoret for Industribedrifter i Buskerud, Sole Hotell, Canon Norge, Buskerud Næringshage, Holmensenteret, Inovare, To-be-more, Statoil, div. reklamebyråer, treningssentre, revisorer og grafiske bedrifter. Jeg brukte også mine metoder som gjestelærer ved Kunstfagskolen i Ålesund, Norges Veterinærskole og Moreno Instituttet ved flere anledninger.

  • 2002 Aksjonsmetodikk

    På samme tid valgte jeg parallelt å ta en utdannelse innen prosessledelse/coaching og aksjonsmetodikk. Dette skulle vise seg å bli dypdykk både i det faglige og også pushe meg til personlig utfordring og vekst. Det var på denne tiden for alvor ideene om å jobbe med bedriftsutvikling begynte å vokse til. Metodene , erfaringen og kunnskapen jeg tilegnet meg i denne tiden ga meg helt nye verktøy og en bevissthet om hvordan jeg kunne kombinere fagene markedsføring og personlig utvikling. Dette ble starten på mitt engasjement rundt å hjelpe bedriftseiere og ledere med å etablere et sterkere eierskap til egen  markedsføring og bedriftsutvikling. Dette var starten på det jeg nå kaller Innefra & ut metoden – og den filosofien Reinspikka AS bygger sinvirksomhet på i dag.

  • 1998 Art Director og prosjektledelse

    Noen spennende år med en fantastisk gjeng kollegaer i reklamebyrået Digital Deus sto for tur. Større faglige utfordringer sto på programmet. De 4 påfølgende årene jobbet jeg som AD med kreativt ansvar og større kunder, og deretter tok jeg over en prosjektleder stilling i samme byrå de neste 3-4 årene. Disse årene jobbet jeg mye med entreprenører som Selmer, Skanska, Veidekke og NCC. Noe som har gitt meg et godt fundament for ettertiden. Spesielt i forhold til å drive egen business. En av de absolutt mest interessante oppgavene jeg hadde var å lede kreative prosesser med kunder og designere.

  • 1995 Absolut Trykk

    Østlandet lokket. Dermed havnet jeg i Drammen. Absolut Trykk med produksjon av bl.a. kryssordbladet Jackpot ble det jeg skulle drive med de neste 4 årene.

  • 1993 Viketrykk i Ulsteinvik

    Deretter gikk jeg videre og ble ansatt som grafisk designer Viketrykk AS. Også her var jeg heldig og fikk lære hvordan reproteknikk og trykkprosessen foregikk før digitaliseringen. Et godt grunnlag jeg tok med meg videre.

  • 1991 Lokalavisa Vikebladet/Vestposten

    Etter noen år på det blide sørlandet fant jeg Sunnmøre igjen på kartet og satte kursen dit. Et midlertidig engasjement på ca. ett år i lokalavisa Vikebladet/Vestposten ga meg allsidige arbeidsoppgaver med kunnskap og erfaring jeg tok med meg videre. Bortsett fra ren journalistikk var jeg innom det meste en avis holder på med. Jeg fremkalte bilder i mørkerommet – på gamlemåten – reprokamera og montering av tekst og bilder var noe jeg lærte meg akkurat i tide før vi la om til mer moderne utstyr med bildeskannere og ombrekking av avisens layout i digital form på Mac.

  • 1987 Kreative vendinger

    Jeg oppdaget gjennom ungdomsskolen at jeg hadde et godt blikk og evne til å overføre ytre og indre visuelle bilder til penn, maling og papir. Dermed valgte jeg å gå videre i retning av tegning, og grafisk design. Og siden studiet Visuell Kommunikasjon i Risør, etter et par sidespor innen omsorgsfag og handelsfag på veien.

  • Bakgrunn

    I oppveksten var jeg alltid undrende, kreativ og med ønske om se det større bildet og forstå menneskets natur. Jeg vokste opp i nærhet av naturen, en viktig forankring som fortsatt gir meg påfyll når jeg trenger det. Mange ideer og løsninger har blitt til på turer i skog og mark.

Driv lønnsom business med “innenfra og ut” metoden

Vil du drive lønnsom business – på en meningsfylt og verdibasert måte?

Forbrukerne blir påvirket av store mengder informasjon hver dag og markedet krever mer av tilbyderne enn tidligere. Det er bedrifter med godt forankrede verdier, treffende budskap, og med tydelig og troverdig identitet som vekker tillit og når fram til de riktige kundene. For å bli oppfattet som troverdig må dette være ekte. Det holder ikke med fine ord på et papir.

Reinspikka Suksess leverer kurs, grafiske og digitale tjenester innen bedriftsutvikling, markedsføring og gründerutvikling. Det som gjør vårt konsept unikt, er metoden vi bruker for at du skal få et sterkere eierskap til valgene du du tar i din bedriftsutvikling og markedsføring.

Å ha eierskap til det du kommuniserer til markedet er vesentlig. «Innenfra og ut» metoden handler om forbindelse mellom hodet og hjertetAt beslutningene, strategiene og handlingene du gjør er forankret i det som er ekte, viktig og riktig for deg og din bedrift. Det vil spare deg for energi, tid, penger og unødvendige omveier. 

Å drive business kan være en intens form for selvutvikling. Vi møter oss selv «i døra» hele tiden. Vi blir «pusha» utenfor komfortsonen, ut i et ukjent landskap, der vi skal ta valg som helst skal bidrar til at vi når våre mål. Vi gjøre ting vi ikke har gjort før.

Du har et større potensial i deg enn det du bruker akkurat nå. Gjennom å drive business «innefra og ut», tar du i bruk en større del av dette potensiale. Dette krever å bli godt kjent med egne ressurser

Som gründer, bedriftseier eller leder står DU i sentrum. Det er DU som sitter på nøkkelen til din suksess. Vi lærer deg hvordan du skal få kontroll og ta eierskap til valg du tar for din bedrift – hva det betyr i praksis. Vi kommer til å utfordre deg, vi tar ikke lett på det, fordi vi av erfaring vet at det virker.

Gevinsten er fantastisk. Et sterkere eierskap og en autentisk og ekte måte å drive business på, der du ikke trenger å kopiere andre – men i stedet kan være deg selv!

verdigrunnlag

Verdier er noe vi er opptatt av i Reinspikka Suksess. Verdier kommer alltid til uttrykk gjennom handling. Grunnleggende verdier er en undervurdert ressurs i mange bedrifter. Et godt verdigrunnlag kan bidra til tydeligere kommunikasjon  og vekke interesse hos de riktige kundene. 

I Reinspikka Suksess har vi valgt ut tre verdier som vi legger vekt på, både internt, men som også er sentrale i «innenfra og ut» metoden. 

Ekte (identitet)

Vi er opptatt at det vi lærer bort og leverer er forankret i det genuine og ekte. Vi lærer bort det vi selv har erfart virker og tror på. Vi ønsker å være en genuin bedrift, som tør å vise våre kunder hvem vi er og hva vi står for. Vi hjelper også våre kunder til å finne fram til det som er ekte og sant for dem. Eierskap handler om å ha integritet og framstå troverdig. 

Dette er det første viktige ankerpunkt i vår metode – Vær ekte, vit hvem du er, kjenn deg selv (som gründer og bedrift), og stå stødig med beina på jorda.

Viktig (visjon)

For oss handler viktig om retning. Hvilken vei vi skal gå. Det vi ønsker å skape. Å definere det vi syns er viktig vil danne grunnlag for våre mål og visjon og finner en god reiserute å følge. Vi hjelper også våre kunder med det samme. 

Dette er det andre ankerpunktet i vår metode – Vær bevisst på hva som er viktig for deg i din business framover – et grunnlag for dine mål og visjon.

Riktig (handling)

De to første verdiene danner to ankerpunkter: 1 – Der vi står nå og 2 – dit vi vil. Nå har vi et styringsverktøy som kan hjelpe oss å ta beslutninger som fører oss i en retning vi ønsker. Men uten handling blir det ingen «action». Det er riktige handlinger på veien fra der vi står til dit vi vil som bidrar til å realisere det vi ønsker. Vi hjelper også våre kunder med å gjøre riktige prioritering i sin bedriftsutvikling og markedsføring. 

Hvilke handlinger er riktig å prioriter for at din bedrift skal bevege seg på en god kurs mot mål og visjon?

Nysgjerrig?

Kan du tenke deg en uforpliktende samtale om markedsføring og bedriftsutvikling basert på «innenfra og ut» metoden? Ring  90 83 15 43. Jeg gir deg gjerne gode tips og råd helt gratis.

Noen av våre fornøyde kunder